Ikutan Ramai

Tuesday, December 1, 2009

Mai Pekena Pasembur Penang

Mai-- Mai pekena pasembur.... Penang
Patutnya posting hari isnin tp tak sempat... malam nie baru bole posting.... hari ahad Malam hari tu aku, isteri aku dan Mak cik yg jaga asrama kami p makan Pasembor.... hehe begini la lebihkurang perjalanan dia.... kami keluar pukul 7.30 malam lepas solat magrib....

Masa nie dah bayar duit tol feri...dok tunggu giliran naik feri nie...

sempat lagi amek gambaq bulan....

dah masuk depan skit. skit lagi jer nak naik feri.. tp tensen tol... malam nie feri lambat lak/.... lepas sejam baru leh naik feri....

dah dapat naik... lega... dapat depan2 lak tu....

Ni dewan bandaraya.. dapat gambaq waktu malam... siap lampu-lampu lagi dibuka pada tahun 1903
kalau nak melawat buka pukul 8.00am - 4.15pm (Monday - Friday)
        8.00am - 12.45pm (Saturday)


tuuu diaaa.. dah sampai pun Gani Pasembur Padang Kota Lama... kawasan food court tu...
di Kompleks Makanan Medan Renong, Padang Kota Lama masuk dalam skit dia ada sebelah Sharifah Makanan Laut... Sotong ngan Kerang Bakar tu

Nampak sedap tak??? ada rasa lapaq...???

tengok.. abang mamak yg hensem... senyum ja.. org amik gambaq dia...



Lapaq dak Lagi???

Sedap kan...?? rasa terliur tak??? Nyum Nyum




hah.. dah sampai yg kami order.... tp aku ada satu tip skit... klu korang amik jer apa yg ada kat gerai dia tu.... siap... gerenti terkezut ngan harga di... bila dia siap potong ngan hidang..... yg aku pilih nie... RM35... hehe.. nasib baek habis tau.... klu nak makan pasembur murah... korang order jer kat dia terus... bagi tau buat pasembur RM5 ke,, RM10, ke... ikut ler....... sedap nie.. meh makan

nie pulak sotong bakar ngan rebus 2 rasa... RM16 nie... poonnn sedap gak... yg nie gerai sebelah dia...

yg nie....??? hehe isteri aku la... tengah menunggu pesanan siap.... lapaq nie... sekali ngan aku lapaq la.. tunggu feri dekat sejam.. mau tak lapaq.... pukul sepuluh baru bole makan sbb feri lambat.. tp order cepat sampai


sotong-sotong.... sapa mau sotong...



sotong kering... sapa mau...

abis dahhh... erpp... tu pun tak bole p dah... nak makan sendat perut....



3 comments:

Fza.ithu.Zazha said...

waaaaaaaaaaaaa..
sedap gile!
lapa! lapa! wuwuuu..

Solehah said...

sedap no..teringat kat penang gini..

Anonymous said...

Mahal la la kat gani ni.cucur 1 keping pn die caj smpi rm2..rata2 makan kt area padang kota lama mmg mahal..puiii pi mkn kt tmpt len la